Podoloji Bölümü

Medikal Ayak Sağlığı Ünitesi
Fizikom Fizik Tedavi Merkezi’nde yer alan medikal ayak sağlığı ünitesi, ayak ve tırnak bakımı dışında ayak ve ayak bileği kaslarının güçlendirilmesi, taban ölçümleri, tabak kas sağlığı programları ve ayakta oluşan lenf dolaşım problemlerinde çözüm sunan bir sağlık ünitesidir.

Uygulamalarımız
– Bilgisayarlı ayak analizi
– Kişiye özel tabanlık uygulaması
– Ayak ve taban kaslarını güçlendirme programı
– Ayak ve bacak ödem tedavisi
– Diyabetik ayak bakımı
– Ortez uygulamaları
– Tırnak( batık, deforme, mantarlı) bakımı
– Çatlak topuk bakımı

Kişiye Özel Tabanlık Uygulaması

Ayaktaki fonksiyonel bir bozukluğun nedeni, fonksiyonel testlerle ya da dinamik testlerle ölçüm yaparak bulunabilir. Footscan sistemi gibi ileri teknolojiye sahip ayak basınç tarama sistemi ve video analiz sistemi kullanarak ayağın fonksiyonel veya statik haldeyken nasıl bastığına bakılarak ayağın basınç dağılımında bir bozukluk varsa buna yönelik çözümler üretilmelidir. Ortopedik olarak söylenen tabanlıklar anatomik tabanlıklar olup kişiye özel değildir. Fakat her insanın farklı bir ayak yapısı vardır. Hatta sağ ve sol ayak bile birbirinden farklılıklar gösterebilir. Dolayısıyla tabanlık tasarımı kişinin ayak yapısı ve fonksiyonlarına göre yapılmalı ve daha sonra da kişinin kilosu, varsa rahatsızlığı ve yaptığı spora göre de uygun sertlikte tabanlık materyali seçilerek kişiye özel (ortopedik) tabanlıklar üretilmelidir.

Kişiye özel tabanlıklar nasıl tasarlanıyor?

Yürüme analizi ve ayak analizi sistemleri, tamamen özel yazılımlara sahip bilgisayarlı ileri teknolojik sistemlerdir. Ölçüm verileri tamamen ayak fonksiyonlarını değerlendirmek üzere hazırlanmış özel bir bilgisayar programı tarafından değerlendirilir ve buna göre aynı bilgisayar programı tarafından kişiye özel tabanlık tasarımı yapılır. Öncelikle ayakkabı seçimi nasıl yapılmalı ve iyi bir ayakkabının özellikleri nelerdir gibi konularda kişiler bilgilendirilir. Daha sonra da ölçümler doğrultusunda, kişiye özel tabanlık üretilir. Kişiye özel tabanlık çok önemlidir.

Fizikom Fizik Tedavi Merkezimizde Prof. Dr. Meral Kozakçıoğlu tarafından hastalar değerlendirildikten sonra, zayıf kasların güçlendirilmesi yapılır. Taban desteğinin mekanizması özel tedavi yöntemleriyle düzeltildikten sonra tabanlık ölçüm ve uygulamaları yapılır.

Diyabetik Ayak Bakımı

Diyabetik hastaların ayak bakımı oldukça önemli ve titizlik gerektiren bir konudur. Dolaşım bozukluğu sebebiyle meydana gelen his kaybından dolayı hastaların ayaklarında cilt incelmesi, soğukluk, solukluk ile birlikte sıcağı, soğuğu, dokunmayı ve ağrıyı hissetmeme kendini gösteriyor. Bu nedenle acı, yanma, ağrı gibi şikayetleri hissetmemeleri ayaklarındaki problemlerin zaman içerisinde ayak ülseri, kesik, mantar, bakteri, yara ve yanık gibi istenmeyen durumlara dönüşmesine yol açmaktadır. Fizikom’da diyabetik hastaların bakımları kesici makas, pens ve sivri uçlu frezler kullanılmadan özel cihazlar ve nemlendiricilerle yapılmaktadır.

Batık Tırnak Bakımı

Ayak tırnaklarındaki batık; genetik yatkınlık, hatalı kesme veya pedikür işlemleri, yanlış ayakkabı seçimi, travma gibi değişik nedenlerden oluşabilir. Genellikle başparmakta görülen bir durumdur. Tırnak iki yanda veya tek yanda aşağıya doğru kıvrılarak deri içine doğru uzar ve deriye gömülür. Bu gibi durumlarda tırnağın çevresinde enfeksiyon görülebilir. Podoloji bölümümüzde batık tırnak tedavisinde dünyanın pek çok yerinde tercih edilen Tel Yöntemi ayak bakım uzmanı tarafından uygulanmaktadır.

Kalınlasmış (Grifotik)/Mantarlı Tırnak Bakımı

Onikomikoz olarak bilinen tırnak mantarı 70 yaşına kadar insanların yaklaşık yarısını etkiliyor. Mantar enfeksiyonları, mikroskobik mantarların tırnağa girmesi, daha sonra hastanın çoraplarının ve ayakkabılarının içindeki sıcak, nemli ortamda büyümesi ve yayılmasıyla ortaya çıkar. Birkaç mantar türünden kaynaklanabilen tırnak mantarlarının belirtileri, tırnağın şişmesi, sararması veya kalınlaşması gibi problemleri içerir. Ayak tırnaklarının rengi kahverengi veya sarı ile beyaz arasında değişebilir. Podolojik işlemler ile tırnak mantarı ve sonucunda oluşan kalınlaşma podolojik cihaz ve frezler ile tamamen temizlenerek alınır sonrasında tırnak mantarı enfeksiyonu için önerilen solüsyonlar, antifungual kremler ve antifungual ilaçlar derinlemesine etki yaparak hızlı bir iyileşme sağlar.

Ortez Uygulamaları

Parmak duruş veya basış bozukluğundan dolayı meydana gelen deformasyonlar, kişinin ayağına özel destek malzemesi hazırlanarak düzeltiliyor. Bu sayede deformasyona bağlı ağrı ve hassasiyet gideriliyor. Podolog tarafından takiplerle süreç dikkatle izleniyor.

Nasır Bakımı

Podolog öncelikle nasırın oluşma sebebini saptayarak yapılması geren müdahaleyi belirler. Ardından keratize olmuş sert tabakayı profesyonel cihazlar eşliğinde ağrısız ve acısız olarak temizler. Nasırın tek seferde bulunduğu noktadan temizlenmesi doğru bir işlem değildir. Belli oranlarda dokuyu tahrip etmeden kişinin günlük hayatını etkilemeyecek şekilde temizleme yapılması ve periyodik olarak nasır kaybolana kadar bunu tekrarlaması, takip etmesi en doğru süreçtir.