Mekanik Kaynaklı Bel Ağrıları

[nz_single_image img_size=”large” alignment=”center” image=”5357″][nz_gap]

Bel ağrısı sizlerin de bildiği gibi hemen hepimizde çok sık rastlanılan bir durum. Mekanik bel ağrısı, zorlanmalarla artan, istirahat ile azalan ağrı olarak tanımlanmaktadır. Zorlanma hareket veya postür ile ilgili olabilir. Hareket ile ilgili ağrı, uygun olmayan bir pozisyonda zorlayıcı bir hareket veya ani bir hareket ile oluşabilir. Postürümüze bağlı ağrı, postür bozukluklarında ortaya çıkar.

En sık görülen postür bozuklukları:

• Bel çukurunun (lordozun) artması: Bel ağrılarının yaklaşık %73’ünün nedenini oluşturur.

Nedenleri;

– Şişmanlık

– Hatalı duruş

– Karın kaslarının zayıflığı

• Düz bel (lomber lordozun azalması): Beli düz olanlarda lordoz azalmış ve pelvis arkaya doğru dönmüştür. Lordoz azalınca belin şok emme etkisi azalır ve bel travmalara daha duyarlı hale gelir.
  • Kamburluk: Bu dönemde belde çukurun artması ve sırtta kifoz meydana gelir ve baş öne kayar. Postür dışında doğumsal anomaliler, bel fıtıkları, faset artrozun, dar kanal bel ağrısı ortaya çıkan başlıca mekanik sebeplerdendir. Mekanik kaynaklı bel ağrılarında herkes eşit risk altında değildir.

Belli başlı risk faktörleri: Ağır fiziksel aktivite, sigara, alkol, psikolojik stres, uzun boy, şişmanlık, beslenme bozuklukları, sedanter yaşam.

Nelere dikkat edilmeli?

• Oturma: Sert sandalyede dik olarak, bir veya iki diziniz kalçanız daha yukarıda olacak şekilde oturun. Sırtınız arkaya tam olarak yapışsın.
  • Yatma: Ağrılı bacağınız üste olmak üzere yan yatın ve üsteki bacağınızı karnınıza çekin. Sırtüstü yatarken dizlerinizin altına yastık koyun.
  • Eşya kaldırma, taşıma: Yerden bir şey alırken öne doğru eğilmeyin, çömelin. Ağır bir yükü taşıma zorunluluğu varsa, eldeki eşya olabildiğince yaklaştırılarak taşınmalıdır.
  • Spor: Yüzme, yürüme ve bisiklet en uygun sporlardır.
[nz_single_image img_size=”large” alignment=”center” image=”5359″]